Trasa začíná na Velké Klajdovce, kam se pohodlně dostanete autobusem ze Staré Osady. Od rozcestí Velká Klajdovka pokračujte po zeleně značené stezce směrem na Kopaniny, kde jdeme dále po žluté stezce směr Velký Hornek – vyhlídka.

Přírodní rezervace Velký Hornek se nachází v jižní části CHKO Moravský kras a je ceněná pro výskyt vzácných rostlin a živočichů. Ze skalnaté vyhlídky je krásný výhled do údolí Říčky a zalesněné kopce, kde není vidět náznak civilizace. Z vyhlídky pokračujete dále po žluté stezce na Říčky-koupaliště a držte se modré značky podél Říčky až na Muchovu Boudu.

Muchova Bouda je dnes tradiční občerstvení v Mariánském údolí. Stojí v místě bývalé pastoušky, která byla přidělena válečnému invalidovi panu Muchovi po 1. světové válce. Pan Mucha tady nabízel občerstvení dělníkům, kteří zde každý den chodili do cementárny v Mokré.

Z rozcestí Muchova Bouda můžete přes kopec po modré značce pokračovat na Horákovský hrad, kde jsou vidět terénní pozůstatky, nebo jděte dál podél vody a na modrou značku se opět napojíte. V parných dnech se dá v nádrži koupat a slouží také k rybolovu. Cestou potkáte zábavní park Eldorádo, který uvítají především děti díky minizoo a různým atrakcím. Je zde hřiště na plážový volejbal a restaurace.

Tip 1: Pokud ještě budete mít energii, trasu si můžete prodloužit ke kapli Panny Marie Pomocnice na Kostelíčku, která stojí na místě původní kapličky z roku 1628 s krásným výhledem do krajiny. V roce 1867 zde byl vysázen třešňový sad s 5000 stromy. Cesta z Mariánského údolí ke kapli vede po turisticky neznačené cestě nad ulicí Mariánské údolí u zastávky autobusu.

Tip 2: Od Muchovy Boudy si můžete udělat odbočku po žluté stezce na archeologickou lokalitu hradiště Staré Zámky, osídlenou od konce neolitu po 11. století. Odtud byste pokračovali zpět dolů k první nádrži neznačenou cestou nebo na autobus Líšeň-hřbitov.