Vydejte se na výlet z Vranova u Brna, kam se pohodlně dostanete autobusem z Lesné. Ve Vranově stojí za návštěvu římskokatolický kostel Narození Panny Marie, který je jedním z nejvýznamnějších poutních míst na Moravě. Kostel byl postaven v letech 1617-33 na místě původního dřevěného kostelíku. Součástí kostela je i krypta rodu Lichtenštejnů.

lelciZ Vranova pokračujte po červeně značené stezce, která je souběžná s naučnou stezkou Krajem říčky Ponávky.
Cestou na Babí lom na rozcestí Lavky najdeme turistický přístřešek, u kterého je Lelkovadlo neboli past na lelky. Tato dřevěná socha od výtvarníka Nováka má za úkol „chytat lelky“, kde v horní části Lelkovadla uvidíte i odchycené lelky. A protože přelelkování je nebezpečné, je doporučováno alespoň 1x ročně projít Lelkovadlem, odlelkovat se a nadále se v klidu věnovat práci, zábavě i turistice.

Odlelkovaní dále pokračujte na Babí lom, které je geomorfologicky i geologicky velmi zajímavé a je nejvyšším vrcholem v nejbližším okolí Brna (562 m n.m.). Po skalnatém hřebenu dojdete až na rozhlednu, která je otevřena celoročně. Babí lom byl oblíbeným cílem výletníků již v 19. století a již v roce 1882 zde stávala Roherova rozhledna. Babí lom rád navštěvoval i Petr Bezruč.

Z rozhledny pokračujte po červené značce lesem dolů do Lelekovic, kde máte za sebou 5 km. Můžete zde nasednout na autobus nebo vlak. Pokud chcete jít dále pěšky, pokračujte stále po červené značce směrem na Mokrou Horu.

Cestou půjdete kolem bývalého nádraží Jehnice, které sloužilo od roku 1885 především dělníkům přijíždějícím do továren v Brně. Budova nádraží byla postavena v roce 1927. Při přetrasování trati bylo nádraží zrušeno v roce 1967 a nyní je v soukromém vlastnictví.

Trasa vede kolem malých rybníčků po příjemné cestě a výlet je zakončen v Mokré Hoře, odkud jezdí MHD.